وبلاگ تابلو سازی

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است


طراحی گرافیک محیطی از یک طرف با علوم انسانی و اجتماعی مانند شهرسازی، ارتباطات، جامعه شناسی و غیره در ارتباط است و از آنها تعاریف و رویکردهای خود را برای عملیای شدن در اجتماع و رابطه با ساکنان شهر اتخاد می کند و از طرفی با صنعت تابلو سازی که باز ارتباط مستقیمی با ساکنان شهرها دارد مرتبط می باشد و در حالت کلی یکی از رکنهای زندگی اجتماعی شمرده می‌شود. طراحی گرافیک محیطی، اصطلاحی کلی و غیر فنی در مورد گونه های مولفه های گوناگون دیداری و نوشتاری است که با هدف های متفاوت کمی و کیفی، طراحی، گزینش و یا حتی حذف شده و بعد در محیطهای بیرونی و درونی استفاده شده مربوط است.

طراحی گرافیک محیطی رابطه ای مستقیم با هنرهای تجسمی و طراحی شهری، فاکتورها و ابزارهای گوناگونی را به کمک می گیرد تا توجه بینندگان مورد نظرش را جلب نماید و به دنیال آن به خواسته خودش دست یابد. از اصلی ترین هدف های کلی طراحی گرافیک محیطی عواملی چون راحت کردن ارتباط، فهم محیط، به وجود آوردن هویت دیداری، به وجود آوردن محیطی زیبا اشاره نمود


  • ترانه مرادی

در فرآیند تولید شیشه فلوت ،شیشه مذاب در دمای تقریبی 1600 درجه سانتی گراد به طور مداوم از کوره به داخل حمام کم عمقی از جیوه مذاب فرومی ریزد. شیشه روی سطح جیوه شناور شده ، پخش میشود و به شکل صفحه ای که دو سطح آن موازی است در می آید.سپس شیشه از ناحیه ای که بصورت کنترل شده دما را کاهش می دهد عبور کرده و جامد می شود. ضخامت شیشه به واسطه سرعت خروج شیشه جامد شده از حمام، تعیین می گردد. شیشه تولیدی با این روش با هیچ غلطک و مکانیزم دیگری در تماس نبوده و به این ترتیب سطح آن بسیار صاف و یکنواخت می باشد.


چنانچه حین فرآیند تولید شیشه، ورق شیشه از میان دو غلطک طرح دار عبور داده شود شیشه طرح دار بوجود می آید. خط تولید این شیشه مشابه شیشه فلوت است با این تفاوت که مرحله شناوری در حمام جیوه حذف و عبور ازمیان دوغلطک جایگزین می گردد. پس از این مرحله شیشه طرح دار از ناحیه خنک کننده عبورکرده و تثبیت می شود.


  • ترانه مرادی